//
you're reading...
Doliul si Terapia pierderii, Parenting pentru familii cu 2 si 1 parinte

Toamna si familia cu un singur parinte

A venit toamna, si odata cu ea au aparut si emotiile pentru prima zi de scoala. Copiii asteapta cu nerabdare sa isi cunoasca sau sa isi revada colegii iar parintii pregatesc ultimele detalii, intrebandu-se cu zambetul pe buze cum de a trecut asa de repede timpul. Bucurie si entuziasm pentru noua experienta a celor mici, exercitii de imaginatie legate de primele zile de scoala, preocupari pentru alegerea potrivita a hainutelor si rechizitelor, asteptari mari legate de performanta scolara a celui mic: si mama, si tata sunt prinsi in avalansa de emotii si activitati specifice lunii septembrie.

Cum se intampla intr-o familie cu un singur parinte?

Nimic diferit, ar spune multi. Aceleasi preocupari, aceleasi griji si cumparaturi. Insa pregatirea copiilor pentru prima zi de scoala poate insemna de multe ori pentru un parinte singur o provocare din mai multe puncte de vedere.

Parintele care isi creste copilul singur are o multime de decizii de luat in aceasta perioada. Copilul este in primul an de gradinita? Ei bine, trebuie gasita acea gradinita care sa ofere programe educative de calitate si un program avantajos sau educatori flexibili, dispusi sa ramana uneori peste program in asteptarea mamicii sau taticului responsabil de copil. Insasi identificarea gradinitei poate fi o provocare, pentru ca necesita timp, iar timpul inseamna bani, care pentru un parinte singur este de multe ori un detaliu esential.

5559268-happy-mother-and-two-kids-spending-time-outdoors-at-sunny-autumn-dayIn acelasi timp, prima zi de scoala poate aduce cu sine amintiri legate de viata de familie de dinaintea divortului sau pierderii partenerului de viata. Parintele ramas langa copil este nevoit sa gestioneze atat propriile emotii si ganduri cat si pe cele ale copilului sau, de multe ori neexprimate.  

Pastrarea unui nivel energetic crescut in aceasta perioada este o adevarata provocare, iar prima luna a acestui frumos anotimp aduce cu sine asteniile specifice, migrenele si uneori depresiile de sezon.

Cum ai putea sa te incarci de energie in aceasta perioada?

  1. Atentie la alimentatie si la miscare. Bea multa apa si ceai homemade, plimba-te pe cat posibil prin soare, hraneste-te sanatos. Daca simti nevoia, procura-ti vitamine si incearca sa schimbi cafeaua cu ceaiul negru.
  2. Relaxeaza-te in mod constient. Poti alege intre cateva respiratii profunde in fata geamului dimineata, o jumatate de ora de citit seara, o baie calda cu saruri sau pur si simplu cateva minute in care sa te gandesti la tine.
  3. Petrece timp de calitate cu copilul tau. Daca este mic, bucura-te de prezenta lui: observa-l, imbratiseaza-l, spune-i ca il iubesti. Intra in jocurile lui si creati impreuna altele noi, care sa va ajute sa va deschideti unul fata de altul. Pentru copilul tau este foarte important sa se simta iubit si acceptat, mai ales cand esti singurul parinte cu care locuieste.

Daca observi ca esti mai obosit/a decat de obicei, te concentrezi cu dificultate, ai modificari de apetit alimentar si un sentiment de tristete, apatie sau pierderea interesului pentru lucrurile care anterior iti aduceau placere, este foarte indicat sa consulti un specialist deoarece aceste simptome sunt caracteristice depresiei sezoniere (SAD– Seasonal Affective Disorder) care poate fi tratata eficient prin consiliere psihologica. Depresia sezoniera alaturata sentimentelor de dor, culpabilitate, regret sau problemelor financiare inerente fac din aceasta perioada una plina de provocari, prin care este bine sa nu treci singur/a.

 Iti multumesc pentru ca ai citit acest articol si astept comentariile sau intrebarile tale pe liviaminea@hotmail.com.

Numai bine!

*fotografie preluata de pe http://www.123rf.com/photo_5559268_happy-mother-and-two-kids-spending-time-outdoors-at-sunny-autumn-day.html

Advertisements

About psihliviacaciuloiu

- Experienta in asistarea psihologica a familiilor monoparentale si in consilierea psihologica individuala a persoanelor (adulti, adolescenti si copii) cu experiente traumatice: boala in faza terminala, doliu, abuz sexual, hartuire psihologica si violenta domestica, tulburari ale somnului si ale comportamentului alimentar, depresii, managerierea conflictelor si a stresului de la locul de munca. - Practician EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing), certificata de Peter Schutz (EMDR-Institut Österreich- Austria) si MindMaster - Trainer autorizat MECT si CFNPA si Facilitator de grupuri de dezvoltare personala. Primul organizator si facilitator de grupuri de suport pentru persoanele indoliate din tara (din 2011 pana in prezent) - Psihoterapeut si Consilier Psihologic autonom, specializare in Psihoterapia Experientiala a Unificarii centrata pe adult- copil- cuplu- familie, cu drept de libera practica in evaluarea si consilierea experientiala a copilului, adultului, cuplului si familiei, acreditata de Colegiul Psihologilor din Romania si de Societatea de Psihoterapie Experientiala din Romania; - Abilitare si certificare internationala pentru nivelul de Master in Programare Neuro- Lingvistica (IANLP) - Specialist Recrutare, Consultant Senior in Resurse Umane si Consilier in Cariera. Mai multe informatii despre mine puteti gasi aici: http://www.linkedin.com/pub/livia-caciuloiu/13/825/687 si aici: https://liviacaciuloiuminea.wordpress.com/about/

Discussion

Comments are closed.

%d bloggers like this: